הטיימינג שלכם מספר סיפור. רוצים להקשיב לו?

"כמשקיפה מהצד שמתי לב שרוב המריבות שלכם הם בימי שישי", אמרה לנו בתנו בת ה-12, "כדאי לכם למצוא דרך לעקוף את זה", המשיכה.

 

טיימינג.
כאשר הם מתבקשים לעשות זאת, זוגות רבים מבחינים שלרבות מהמריבות שלהם יש תזמון החוזר על עצמו: הכנות לשבת, נסיעות משפחתיות, זמן השכבות הילדים בערב, התארגנויות בוקר, הגעה לאירועים משפחתיים, יציאה לקניות – יכולים כולם להיות דוגמאות שונות לאותו הדבר: תזמון חוזר.
למרות שלעיתים נראה שהמריבות הן רנדומליות ומתרחשות "כאילו מעצמן", מבט מהיר מגלה שאנחנו צפויים יותר ממה שהיינו חושבים.
היכרות עם התזמון החוזר עשוי להכין אותנו להגעתן של המריבות ולהיערך אליהן מראש, אבל יותר מכך: הוא עשוי ללמד אותנו את השורש האמיתי שלהן. מריבה חוזרת בימי שישי היא לא מקרית. היא עשויה לרמז על פערים בציפיות על המושג "שבת" ומידת ההכנות אליה, על קושי בהתמודדות עם ניהול משימות רבות בזמן קצר ועוד; דפוס מריבה חוזר רגע לפני ביקורים אצל ההורים יכולה להעיד על צורך לעמוד בציפיות חיצוניות, על החשש מהשוואה לאחים/גיסים שינכחו גם הם שם; מריבה בזמן התארגנויות בוקר יכולה לספר לנו סיפור על קושי פיזיולוגי בקימה, על חלוקת תפקידים לא מאוזנת או על יצירת לו"ז שלא מותאם לצרכים המשפחתיים.
הקשבה לדפוס החוזר ולמידה שלו הם המפתח לצמצום המריבות ופתרון שלהן. כך אנחנו לא נשאבים לתסכול הפוגש אותנו בכל חזרתיות כזו, אלא אנחנו לומדים ממנה. אנחנו יוצאים מתוך הלופ החוזר על עצמו והופכים אותו לספירלה, צורה הנדסית בה החזרתיות מייצרת תנועת התקדמות מעלה.

הטיימינג שלכם מספר לכם סיפור.
רוצים להקשיב לו?

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
נעמה אנסבכר לומדים אהבה

מי מפחד ממריבות?

מי מפחד ממריבות?   הם ישבו מולי. זוג צעיר, נשוי פחות משנה ובעיניהם מבט מודאג. "אנחנו רבים המון", מספר יונתן. "על נושאים חשובים ועל נושאים

קראו עוד »
נעמה אנסבכר אטבים

כעס כתחפושת

"כעס הוא רק תחפושת, אל תלכי שולל אחריו", אני אומרת ליעל. היא יושבת מולי, נשואה ותיקה, שהגיעה לטיפול לבד כדי להתמודד עם התפרצויות הכעס שעולות

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן