למה "החוזה" שלכם נסדק?

בטור הקודם נחשפנו לקיומו של "חוזה הנישואין", אותו הסכם סמוי ולעיתים לא-מודע, הקיים בין בני זוג וקובע מהן ציפיותיהם מהקשר, מה נותן ומקבל כל צד, מהם התפקידים ותחומי האחריות ועוד.

מה גורם לבעיות בחוזה הנישואין? מדוע לאחר מספר חודשים או שנים אנו מגלים קרעים עדינים או סדקים עמוקים בו?. בואו ונכיר מספר סיבות:

  1. חוזה לא מדובר: כאמור, בדרך-כלל החוזה אינו גלוי לצד השני, ולעיתים קרובות אף האדם עצמו לא מודע לחוזה הקיים בתוכו. הדבר מביא לכך שהסיכויים של בן/בת הזוג לא לעמוד בקיום "סעיפי החוזה" רבים, והאכזבה והתסכול גדלים.
  2. התפתחות של אחד הצדדים: אצל זוגות רבים נראה כי צמיחה של אחד מבני הזוג בתחום מקצועי/דתי/אקדמאי שלא התרחשה במקביל אצל האחר, יכולה ליצור פערים ולשנות את ה"חוזה". לדוגמא: יפעת התחתנה עם "הסדרניק" שרצה להיות מורה ולאחר מספר שנים בהוראה, החליט להתחיל מחדש ולעסוק בשוק ההון. האדמה של יפעת זזה בהרבה מישורים: אידיאולוגיים, כלכליים, דתיים ועוד.
  3. שינוי טבעיים בחיים: לאורך שנות הנישואין מתרחשים שינויים טבעיים (ילדים נוספים נולדים, הורים מזדקנים) שמצריכים שינוי בהרגלי החיים של בני הזוג, ו"חוזה" שהתאים עד כה, פסק מלהתאים. לדוגמא: הוריו של יעקב הזדקנו ונעשו חולניים והטיפול בהם מצריך אותו ללון אצלם כל שבוע. רותי מתקשה להתמודד עם השינוי והדבר מתבטא בכעס כלפי יעקב.
  4. הבנת ה"מחיר": לעיתים אנחנו מקבלים את תנאי ה"חוזה", אך לא מודעים למחיר שהוא יגבה. כאשר אנו נחשפים אליו, מוכנותנו לקבלו משתנה. לדוגמא: נעמי הסכימה להיות הדמות הקבועה עם הילדים בעוד ירון מקדיש עצמו לעבודה, אך כשהבינה שהיא מפספסת את ההזדמנות לפתח קריירה משל עצמה, תנאי "החוזה" כבר אינם מתאימים.

 

חכו עוד קצת, ובטור הבא נכיר את הדרכים להתמודד עם "אתגר החוזה".

 

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

שלב הקוצ'י מוצ'י

אז מי מפחד ממריבות?   בטור הקודם פגשנו את הנטייה הרגשית של רבים מאתנו לחשוש ממריבות ולראות בהן עדות לקשיים בזוגיות ואף סימן מדאיגים לשלמותה.

קראו עוד »

דפוס FFF (חלק 3)

זוכרים את דפוס ה-FFF שפגשנו בשני הטורים הקודמים? דפוס זה (fight, flight, freeze) משקף שלוש תגובות אפשריות למצב של מתקפה רגשית – תקיפה, בריחה או

קראו עוד »

ציר העבודה – משחק

"יש דרך לעשות דברים, צריך ליצור יציבות ושגרה", טוענת מעיין בלהט. "אני לא מוכן לחיות רק עם השגרה הזאת, אני צריך כנפיים!", אומר בייאוש יאיר,

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן