מוכנים לתת יד?

"אני לא קולט את זה", מספר לי יונתן.

"היא מתנהגת כאילו אני פוגע בה בכוונה, ואז היא מתחילה מריבה. אבל זה באמת המצב, אני בכלל לא רוצה לריב.", הוא ממשיך.

 

יונתן מתאר לי מצב מוכר ושגרתי בזוגיות. צד אחד פגוע, כועס או מאוכזב ופותח במריבה. הצד השני לא ער לכך שהמריבה בפתח ויותר מכך, לא מבין כיצד היא מתפתחת כאשר הוא לא התכוון כלל לפגוע. משפטים כמו "אבל לא התכוונתי" או "אני לא רוצה לריב איתך", נשמעים ברקע.

יונתן ודומיו אכן לא התכוונו לפגוע, אך הם מפספסים עיקרון חשוב אחד: צריך רק צד אחד כדי ליצור מריבה. קונפליקט זוגי (או אחר) לא זקוק ששני הצדדים יחושו פגועים או מאוכזבים. נצרך פה רק אדם אחד שחש חסר: בכבוד, בהערכה, באהבה או בכל צורך רגשי אחר. העובדות, הכוונות או הצדק לא משחקים כאן תפקיד.

זוהי מלכודת שזוגות רבים נלכדים בה: צד אחד יחוש כעס והצד השני "יוכיח" לו שהכעס לא מוצדק כי "הוא לא התכוון", כי "זה לא ממש ככה", כי "את לא רואה את כל התמונה". משפטים אלו, גם כאשר הם נכונים, לא מכירים בכאב של האחר ונותנים תחושה של הקטנתו או ביטולו. קיימת בתוכם ההנחה שהזכות להיפגע קיימת רק כאשר הייתה כוונה.

ופה חשוב לזכור כלל מוכר אך נשכח: כאב לא מחפש צדק או כוונה. הוא מחפש הכרה.

הצד שפתח במריבה לא נהנה ממנה, הוא פשוט מבקש יד ולב.

 

האם אתם מוכנים לתת אותם?

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

שלב הכאפה

פגשנו אותם פה בעבר. זוג צעיר נשוי פחות משנה, ובעיניהם מבט מודאג ומתוסכל. "אנחנו רבים המון", מספר יונתן. "על נושאים חשובים ועל נושאים חסרי משמעות".

קראו עוד »
נעמה אנסבכר לומדים אהבה

אז מה תעשו היום?

"אני אדישה אליו", מספרת לי מיכל, ושפת גופה משדרת גם היא אדישות. "אנחנו 26 שנים יחד, מכירים אחד את השני לאורך ולרוחב, אבל מתנהלים כמו

קראו עוד »

אז איך "מרפאים" את החוזה הזוגי?

בטורים הקודמים פגשנו יצור חדש: "חוזה הנישואין", אותן הנחות יסוד לא-מדוברות ואף לא מודעות, המניעות אותנו בנישואין ומביאות לאכזבות רבות. למדנו להכיר מהן הסיבות לכך

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן