אז מה המטרה שלך?

"אנחנו מדברים ומדברים, והשיחה לא הולכת לשום מקום. זה כל-כך מתסכל", מספרת מיכל.

"היא צודקת. בשיחות ביננו אני מרגיש שאני משתגע. אני אוהב אותה ורוצה לפתור את הדברים, אבל לא מבין לאן השיחה הולכת ולאן היא אמורה להגיע", מוסיף אריאל.

 

מיכל ואריאל נגעו בדיוק בנקודה שרבים מאיתנו חוו וחווים אותה בחיים הזוגיים: שיחות מתסכלות. מי מאיתנו לא זוכר שיחה ועוד שיחה ועוד אחת, שבאמת האמנו ורצינו לראות בהן צעד מקדם, אך בסופן הרגשנו שאנחנו דורכים במקום, או יותר מכך – נסוגים אחורה.

הסיבות לשיחה לא יעילה יכולות להיות מגוונות וניגע בהן אחת-אחת. הראשונה שבהן היא המטרתיות. כדי ששיחה תוביל אל המטרה אליה אנחנו רוצים להגיע, יוזם השיחה צריך לזהות את המטרה אליה הוא חותר.

נשמע פשוט ואפילו פשטני, לא?

אז לא.

 

קונפליקט נוצר כאשר אחד מבני הזוג מרגיש רגש שלילי שמביא אותו לצורך בשיחה. רגשות אכזבה, כעס, עצב או עלבון מניעים אותו לרצות בשיחה הזוגית. אך חשוב שנשים לב ולא נתבלבל: הרגש הוא הגורם, לא המטרה. כאשר אנחנו יוזמים שיחה, עלינו לברר עם עצמנו מה מטרתה: פורקן רגשי, יצירת שינוי התנהגותי, טיהור האווירה הזוגית או כל מטרה אחרת. אי-זיהוי והגדרה של המטרה תביא, כמעט בהכרח, לאי-השגתה.

איך נזהה את המטרה?

לכל אחד מאיתנו יש דרכים משלו: כתיבה, דיבור עצמי, חשיבה ועוד. אציע דרך נוספת ופשוטה: כאשר אתם חשים צורך בשיחה עם בן.בת הזוג, השלימו בתוככם את המשפט הבא: "אני רוצה את השיחה הזאת כדי…, ובסופה אני רוצה להרגיש/לדעת/להחליט ש….".

 

אז מה המטרה שלך?

 

 

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
נעמה אנסבכר לומדים אהבה

מי מפחד ממריבות?

מי מפחד ממריבות?   הם ישבו מולי. זוג צעיר, נשוי פחות משנה ובעיניהם מבט מודאג. "אנחנו רבים המון", מספר יונתן. "על נושאים חשובים ועל נושאים

קראו עוד »

מודל FFF (חלק 2)

זוכרים את דפוס ה-FFF שפגשנו בשבוע שעבר? דפוס זה (fight, flight, freez) משקף שלוש תגובות אפשריות למצב של מתקפה רגשית – תקיפה, בריחה או קיפאון.

קראו עוד »

מי מפחד ממשולשים?

"אבל זה עוזר", טוענת בפניי מור. "נכון. אבל בעתיד אתם תשלמו מחיר כבד", עניתי לה. מור וקובי נשואים טריים. כאשר הגיעו לייעוץ, סיפרו שהמריבות יוצרות

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן