אז מה "החוזה" שלכם?

"בעלי אוהב אותי כשאני חזקה. כשאני מתפקדת ושמחה. אם אני במצב אחר, הוא 'נעלם', לא מבין איך לתמוך איך לחזק, הוא לא שם", כרמל אומרת בכאב.

 

במבט חטוף היינו אומרים שהגבר לו נשואה כרמל חסר מיומנויות רגשיות ולא יכול או לא רוצה להעניק לכרמל את הצרכים הרגשיים להם היא זקוקה. אך מבט מעמיק יותר יכול לספר לנו סיפור אחר ומעמיק יותר: חוזה זוגי.

עוד בזמן שלב ההיכרות וההתאהבות, אנחנו יוצרים מעין "חוזה" ביננו. החוזה קובע מהו אופייה של מערכת היחסים ביננו, מה כל צד מקבל ונותן, מהי משמעותה של אהבה עבורנו, איך יתנהל הבית שלנו, מהי חלוקת התפקידים ביננו ועוד ועוד. המלכוד הגדול הוא כי בדרך כלל החוזה סמוי ולא מדובר בין בני הזוג, ולעיתים הוא אף לא מודע. הוא קיים בתוכי ואני לא ערה לו. בלי לשים לב, אנו "מחתימים" את בן/בת הזוג על החוזה בלי שהוא מודע או מסכים לו, וכאן נוצרת קרקע פורייה לבעיות בקיומו של ההסכם.

 

אם נחזור לכרמל, ב"חוזה" הלא מודע שלה כתוב כי בן הזוג צריך לתמוך בי בעיקר כאשר אני חסרת כוחות או עצובה, ולהבין כי נוכחותו אז חשובה אף יותר ממצב רגיל. אך נועם, בן זוגה של כרמל, לא יודע על סעיף זה. אולי אפילו כרמל לא הייתה ערה אליו עד עכשיו. נועם, בלי משים, הפר חוזה ויצר תחושת אכזבה עמוקה אצל כרמל.

הפרות חוזה, גלויות וסמויות מתרחשות בגלל סיבות מגוונות וניתן לפתור אותן, כפי שנלמד בהמשך. אך רגע לפני שנעסוק בפתרון, עצרו רגע ושאלו את עצמכם: מה קורה עם ה"חוזה" שלנו?

מעוניינים לקבל תרגיל לבדיקת חוזה? תכתבו לי ואשלח.

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

יציאת מצרים

הפעם ישבו על הספה שלושה, הורים כבני 70 ובנם בן ה-30, עופר. סיבת בואם לגישור המשפחתי היה על רקע יחס המשפחה לאשתו, כלתם. תחילה סיפר

קראו עוד »

שלב הכאפה

פגשנו אותם פה בעבר. זוג צעיר נשוי פחות משנה, ובעיניהם מבט מודאג ומתוסכל. "אנחנו רבים המון", מספר יונתן. "על נושאים חשובים ועל נושאים חסרי משמעות".

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן