אז איך אתם מרגישים היום?

"אבל זה מה שאני מרגישה, מה לעשות".
"מה את רוצה שאני אלך נגד הרגשות שלי?".
"אני נאמן לרגש שלי, זו צורת חיים בשבילי".

רגש.
כמה עוצמה יש למילה הזו. כמה כוח יש לה עלינו.
מאות אלפים מזיכרונותינו מקיפים אותה.
מיליוני של מילים ביטאו אותה.
עשרות אלפים של מעשים שיקפו אותה.

רגש הוא אחד האלמנטים המשמעותיים בחיינו, והעולם הרגשי שלנו מייצג אותנו במידה רבה, את מי שאנחנו, את החומר האנושי הבונה אותנו. הרגש הוא הבסיס המרכזי לפעולות שלנו בעולם, לבחירות שאנחנו עושים: מהבחירה איזה סוג גבינה לקנות בסופר ועד לבחירת האדם שאיתו נחלוק את חיינו. המציאות סביבנו מקדשת אותו, נותנת לו מקום ומרחב עצומים, מתעדפת אותו על-פני אלמנטים רבים אחרים, ובמידה רבה של צדק. הרגש מסייע לי לבחור מבין אפשרויות שונות, מבליט לי את האחת הנבחרת.

אך לצד זה, עלינו לזכור: רגש הוא לא דבר קדוש, הוא לא בלתי-מנוצח או בלתי-נשלט. הקשבה לא מבוקרת לאופי הרגש שלנו ולעוצמתו עלולה להפוך אותנו לאסירים שלו, למי שהולכים אחריו בעיניים עצומות, גם כאשר הוא לא משרת אותנו, גם כאשר הוא מוביל אותנו לבחירות בשבילים לא מדויקים לנו. התרגלנו להקשיב לו. בכל מקום מחנכים אותנו להקשיב לו, לתת לו תשומת לב, להבין אותו. זהו כמובן מהלך נכון, אבל חשוב שנגדיר את גבולותיו. הרגש הוא כלי שלי ועבורי, אני לא כלי שלו. בואו ונזכור: הרגש הוא לא קדוש, החיים שלנו כן.

אז איך אתם מרגישים היום?

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

רווק נשוי

"כשאנחנו יוצאים, הסטייק שלה עולה לי 90 ₪", מספר לי יואב כשהוא יושב על הספה, מולי לצד דנה.   במבט חטוף היינו חושבים: "מי זה

קראו עוד »

חשיבות הסליחה

כמה כאב ישב על הספה מולי אתמול בערב. כמה ריחוק, עלבון ופירוד היה בין מיכל לאורי כשהם ישבו פה ולא ידעו כיצד לצאת ממנו ולשאוף

קראו עוד »

לכתחילה אריבער

הם יושבים מולי, לא מאמינים שאפשר עוד לשנות. המרחק רב מידי, הכאב גדול מידי. זהו לא סיפור על זוג ספציפי, זהו סיפורם של זוגות רבים.

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן