מי מפחד ממריבות?

מי מפחד ממריבות?

 

הם ישבו מולי. זוג צעיר, נשוי פחות משנה ובעיניהם מבט מודאג. "אנחנו רבים המון", מספר יונתן. "על נושאים חשובים ועל נושאים חסרי משמעות, כמו הבגדים שאני לובש או התכניות שאני אוהב לראות". "אני לא מבינה מה קרה", מוסיפה נעמי לדבריו, "התחתנו מאהבה גדולה ועכשיו הכל מתפקשש לנו".

 

רובנו, במודע או לא, רואים במריבות דבר בעייתי, שמעיד על מהמורות בקשר הזוגי. כולנו יודעים לדקלם היטב ש"מריבות דווקא מצמיחות", אך בתוך תוכנו, רבים מאתנו חוששים מהן ותופסים אותן כבעייתיות. אולי זה כי כילדים ראינו את הורינו רבים והדבר ערער את תחושת היציבות שלנו; אולי כי שמענו אותם רבים והשתיקה שהשתררה לאחר מכן, האמתית או זו שבמוחנו, הייתה לנו מורכבת; ואולי כי כאשר אנחנו רבנו, אמא הייתה אומרת: "לא לריב ילדים, זה לא יפה. בבית שלנו לא רבים!".

כך או כך, מסיבה זו או אחרת, נוצר במוחנו קשר ישיר בין מריבות לעולם אסוציאציות שלילי, וכאשר מתפתחת מריבה זוגית משמעותית או לא, משהו בתוכנו לעיתים מתערער, חושש. אנחנו חוזרים להיות הילדים שלא אוהבים מריבות.

אף אחד לא סיפר לנו שהמריבות אמורות לקרות; לא אמרו לנו שיש בקשר זוגי שלבים ואחד מהם מאופיין באופן ספציפי בריבוי מריבות; לא הסבירו לנו שהשלב הזה הוא השלב הבונה ביותר בנישואין. פשוט לא סיפרו לנו.

 

אז אני אספר. בטורים הקרובים נלמד להכיר את חמשת השלבים בזוגיות בריאה, נלמד להכיר את האתגרים שבהם ואת נקודות הכוח; נלמד לזהות באיזה שלב אנחנו מונחים. נלמד אהבה.

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

שלב הקוצ'י מוצ'י

אז מי מפחד ממריבות?   בטור הקודם פגשנו את הנטייה הרגשית של רבים מאתנו לחשוש ממריבות ולראות בהן עדות לקשיים בזוגיות ואף סימן מדאיגים לשלמותה.

קראו עוד »

אז יאללה, לכו לכתוב חוזה חדש

בטורים הקודמים פגשנו חבר חדש: "חוזה הנישואין", אותן הנחות יסוד לא-מדוברות המניעות אותנו בנישואין ומביאות לאכזבות. למדנו להכיר מהן הסיבות לכך ש"החוזה" נסדק ובטור האחרון

קראו עוד »

רווק נשוי

"כשאנחנו יוצאים, הסטייק שלה עולה לי 90 ₪", מספר לי יואב כשהוא יושב על הספה, מולי לצד דנה.   במבט חטוף היינו חושבים: "מי זה

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן