אז מי אשם בבעיות שלנו?

עצרו לרגע הכל.

תשלימו את המשפט הבא, מבלי לחשוב: "הזוגיות שלנו הייתה הרבה יותר טובה אם רק….".

 

מה עניתם? מה הייתה המילה הראשונה בתשובה שלכם?

כאשר זוגות נשאלים שאלה זו, הם עונים באחת משלוש דרכים:

  1. "הזוגיות שלנו הייתה יותר טובה אם הוא/היא….." – זו האופציה בה בוחרים רוב הזוגות. היא הקלה ביותר, ופעמים רבות נדמה שהיא גם הנכונה ביותר. הרי אם הוא/היא היו משנים את ההתנהגות והיחס שלהם, הכל היה נראה אחרת. אנו נוטים להתרכז בכאב שלנו ולהחזיק ב"צדק" שלנו. מכאן ההנחה שהצד השני הוא שטועה קצרה מאוד.
  2. "הזוגיות הייתה יותר טובה אם אני הייתי…"- אפשרות זו שמורה לאנשים גדולים, לאלו מאתנו שמוכנים לראות את התרומה שלהם למצב ולהכיר בהשפעתה על הזוגיות.
  3. "הזוגיות שלנו הייתה יותר טובה אם רק היינו…" – אופציה זו מאפיינת זוגות שהזהות הזוגית שלהם מאוד חזקה: הם רואים את עצמם כצוות שעובד במשותף על מנת להשיג מטרה משותפת.

 

בואו ונשים את המוקד על האפשרות הראשונה, זו שרובנו בוחרים בה במודע או לא, ומשפיעה השפעה עמוקה על הנישואין שלנו.

טבעי מאוד לראות את השני כאחראי על הבעיות ביננו, אבל אנו חייבים לדעת: בעיות זוגיות הן תוצאה של דינמיקה בין שני אנשים שתרמו ויצרו אותה, כמעט ללא יוצא מן הכלל. כאשר בן זוגי עושה משהו שמוציא אותי מדעתי, אני יכולה לבחור בכעס, בעלבון או בכאב ואז תרמתי ליצירת הקושי הזוגי, או לחליפין לבחור בנתיבים אחרים – ללמוד מכך, להתעלם מהעניין, או ליהנות ממנו. זו בחירה שלי והיא שתשפיע על הדינמיקה הזוגית לא פחות ממה שהשפיע עליה בן זוגי.

כולנו למדנו שבשפה העברית קיים בניין "הפעיל". זהו בניין תקני בעברית, שמשמעותו היא שמישהו הפעיל אותי לעשות משהו. על בניין זה יושבת לדוגמא המילה "הכעיס" ("בעלי/הילד שלי הכעיס אותי") אך בראייה אותה הצענו כאן, בניין זה הוא לא תקין. בן זוגי לא הכעיס אותי. הוא אמר/עשה משהו, ואני בחרתי להגיב בכעס. זו הבחירה שלי, זו התרומה שלי למצב הזוגי שלנו.

אז עכשיו, בחשיבה מחודשת, תשלימו את המשפט הבא: "הזוגיות שלנו הייתה הרבה יותר טובה אם רק….".

 

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

אז איך "מרפאים" את החוזה הזוגי?

בטורים הקודמים פגשנו יצור חדש: "חוזה הנישואין", אותן הנחות יסוד לא-מדוברות ואף לא מודעות, המניעות אותנו בנישואין ומביאות לאכזבות רבות. למדנו להכיר מהן הסיבות לכך

קראו עוד »

מודל FFF (חלק 2)

זוכרים את דפוס ה-FFF שפגשנו בשבוע שעבר? דפוס זה (fight, flight, freez) משקף שלוש תגובות אפשריות למצב של מתקפה רגשית – תקיפה, בריחה או קיפאון.

קראו עוד »

ציר העבודה – משחק

"יש דרך לעשות דברים, צריך ליצור יציבות ושגרה", טוענת מעיין בלהט. "אני לא מוכן לחיות רק עם השגרה הזאת, אני צריך כנפיים!", אומר בייאוש יאיר,

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן