אז איזה טיפוס חי בתוכך?

יונתן ואורטל יושבים מולי. יחד, כצוות, אנחנו מנסים להבין ולמפות את המריבות שלהם.

לא קל להיזכר ברגעים של כעס, אכזבה, עלבון וכאב. אבל יחד, לאט-לאט, אנחנו מגלים כמה "טיפוסים" מעניינים שבאים לביקור במריבות שלהם – המפייס, המאשים, הסופר-הגיוני והמטשטש.

 

ארבעה טיפוסים אלו הם דפוסים שונים שעולים במריבות ויוצרים החרפה ותקיעות במריבה. אז בואו נכיר אותם:

המפייס – נוטה לקחת על עצמו את האחריות והאשמה למריבה, פעם אחר פעם. המפייס אולי יודע שלא הוא האשם, אבל מסיבות שונות, בוחר לקחת על עצמו את האשמה. אולי כיוון שחושש ממריבות, אולי מיואש מהן ואולי רק רוצה שקט. לאורך זמן, המפייס יכול להביא לביטול עצמי, כיוון שהוא לא מעניק מקום לרגשותיו וצרכיו.

המאשים – לא רואה את האחריות שלו למצב ונוטה להאשים את האחר באופן עקבי. לאורך זמן, המאשים יגרום לביטולו של בן זוגו, כיוון שלא מעניק לו מקום.

הסופר הגיוני – הטיפוס הזה לא יכול או לא רוצה להכיר ברגשות האחר ולעיתים גם ברגשותיו שלו, ולכן בורח לעובדות ולפרטים הקטנוניים במריבה ולא נוגע בעומק שלה. לדוגמא: "אני לא מבין למה את אומרת שאני לא עושה כלום בבית. לפני שבועיים לא שטפתי כלים?!". בכך הוא מפספס את הטענה לתחושת חוסר שותפות והופך אותה לשיח קטנוני על תאריכים ומשימות. בראייה ארוכת טווח, הסופר-הגיוני ימחק את האחר ואת עצמו כדי לא לגעת בעולם הרגשות.

המטשטש – נוטה לעבור מנושא לנושא ולא להתייחס לתוכן העולה במריבה ובכך מקשה על התקדמותה. הוא מוחק את התוכן כדי לא להתמודד מולו ואל מול השלכותיו.

 

ארבעה טיפוסים אלו נמצאים בכולנו ויכולים לחיות בתוך אותו אדם בו-זמנית. כולם פוגעים בנו וביכולת שלנו להתקדם אל עבר המטרות והשאיפות הזוגיות שלנו.

אז רגע לפני שתעברו הלאה, עצרו ותשאלו את עצמכם – איזה טיפוס חי בתוככם?

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

כוח היצירתיות

הם יושבים מולי, איתן ואורית. זוג מרשים בסוף שנות השלושים שלהם, מכווני מטרה להביא לשינוי ומתוסכלים מהקושי לייצר אותו. "היא לא מייחסת חשיבות לאינטימיות המינית

קראו עוד »
נעמה אנסבכר לומדים אהבה

מודל P.A.C

"היא כל הזמן עושה את מה שנכון. מחנכת את כולנו. איך נכון לאכול, מה ראוי ומה מקובל. כבר אין מקום לזרימה ולכיף", טוען באכזבה נועם.

קראו עוד »

שלב הכאפה

פגשנו אותם פה בעבר. זוג צעיר נשוי פחות משנה, ובעיניהם מבט מודאג ומתוסכל. "אנחנו רבים המון", מספר יונתן. "על נושאים חשובים ועל נושאים חסרי משמעות".

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן