שלב הכאפה

פגשנו אותם פה בעבר. זוג צעיר נשוי פחות משנה, ובעיניהם מבט מודאג ומתוסכל.

"אנחנו רבים המון", מספר יונתן. "על נושאים חשובים ועל נושאים חסרי משמעות". "אני לא מבינה מה קרה", מוסיפה נעמי לדבריו, "התחתנו מאהבה גדולה ועכשיו הכל מתפקשש לנו. אני רבה עם יונתן על דברים שבעבר וויתרתי לגביהם, ופתאום כבר לא יכולה לשחרר", ממשיכה בעצב.

יונתן ונעמי נכנסו לשלב השני, והבריא, בנישואין: שלב מאבק הכוחות, או בשמו העממי "שלב הכאפה". אם בשלב הקודם, שלב "ירח הדבש", בני הזוג וויתרו בקלות על דברים אלו או אחרים, נמנעו ממריבות, התרכזו בבניית הקשר הזוגי ובמקרב ביניהם, בשלב מאבק הכוחות מתחילים לבלוט הרצונות האמתיים של כל אחד מבני הזוג כאדם, כאינדיווידואל. האמונות, הערכים, הצרכים, הדפוסים, ההרגלים – כולם צפים מעל פני השטח ומגלים ומעמיקים פערים שהיו קיימים קודם, אך עיוורון ההתאהבות סינוור את בני הזוג מלראות אותם או להעניק להם תשומת לב משמעותית.

שלב זה מלווה, באופן טבעי ומתבקש, במתחים וקונפליקטים רבים, ולכן בני הזוג חווים אותו כבעייתי ומעורר חשש, וכמצביע על בעיות מובנות בתוך הקשר הזוגי. אך למעשה שלב זה, על אף שהוא לא קל, הינו בריא ומצביע על בשלות הולכת ומעמיקה של הנישואין. קשר אשר תקוע מסיבה זו אחרת בשלב הראשון, שלב הקוצ'י מוצ'י, הוא קשר שיש בו בעיית בשלות ובני הזוג יתקשו להתפתח בו ודרכו.

אז האם זה קשה? כן. האם זה טוב? כן.

כשהיינו קטנים חשבנו שכשמשהו כיף לנו הוא גם טוב. אכילת סוכריה כיפית לנו? היא גם טובה. כשהתבגרנו נאלצנו להבין כשגם כאשר דבר הוא לא 'כיפי', הוא יכול להיות טוב, ודווקא בגלל היותו כזה. אז מתרחשת הצמיחה הגדולה.

מה קורה אחרי "שלב הכאפה", איך ממשיכים מכאן? – חכו לטור הבא.

 

 

אהבת? אפשר לשתף!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

חשיבות הסליחה

כמה כאב ישב על הספה מולי אתמול בערב. כמה ריחוק, עלבון ופירוד היה בין מיכל לאורי כשהם ישבו פה ולא ידעו כיצד לצאת ממנו ולשאוף

קראו עוד »

מודל FFF (חלק 2)

זוכרים את דפוס ה-FFF שפגשנו בשבוע שעבר? דפוס זה (fight, flight, freez) משקף שלוש תגובות אפשריות למצב של מתקפה רגשית – תקיפה, בריחה או קיפאון.

קראו עוד »
נעמה אנסבכר לומדים אהבה

מודל P.A.C

"היא כל הזמן עושה את מה שנכון. מחנכת את כולנו. איך נכון לאכול, מה ראוי ומה מקובל. כבר אין מקום לזרימה ולכיף", טוען באכזבה נועם.

קראו עוד »

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp chat
דילוג לתוכן